Az egyik legfőbb különbség, hogy a szertartásvezető nem hivatalos személy, így hivatalos házasságkötés csak az anyakönyvvezető jelenlétében és közreműködésével lehetséges. Ugyanakkor nem véletlenül választják egyre többen a szertartásvezető által tartott ceremóniát.

Míg az anyakönyvezető gyakran kötött helyhez és időpontokhoz is, addig a szertartásvezetőnél nincsenek helyszín és időpont korlátok. Tarthatjátok az esküvőtöket vasárnap vagy ünnepnap , napfelkelténél vagy éjszakai fáklyafényes szertartás keretében, lehet az erdei tisztáson vagy hajón, a nagymama kertjében, bárhol és bármikor.

A szertartásvezetők megismerik a ti közös szoritokat és az alapján állítják össze a személyes hangvételű, rátok szabott, egyedi esküvőt, amibe bármi belefér,legyen szó különleges szimbólumokról, egyéni fogadalomtételekről stb. 

Igen lehetséges. Jómagam egyre több ilyen esküvőn veszek részt. Jó az együttműködés az anyakönyvezetőkkel. Ez esetben a szertartásvezetőként én tartom a ceremóniát, de jelen van az anyakönyvvezető is, akit a szertartás egy részénél felkérek, hogy tartsa meg a hivatalos esketést és az aláírást. Beszédet ő ilyenkor nem mond, az már az én feladatom.

Tulajdonképpen bármi, ami nektek tetszik vagy titeket jellemez. Természetesen a gyűrű mint legfőbb szimbólum mindenképpen helyet kap a szertartásban. Találkoztam már faültetéssel, képfestéssel, lakatceremóniával, kötélfonással, vekker húzással, lego vagy puzzle kirakással, de tartják még magukat az összeöntések is (homok, magok, kávészemek, bor stb.), de olyanra is volt példa, hogy rendőr párt összebilincseltem. A lényeg itt is, hogy valami rátok jellemző, emlékezetes szimbólumot vigyünk be az esküvőre.

Ez az igényektől és az esküvő programjától függően nagyon változó. De átlagosan 25-45 perc közötti szokott lenni egy polgári ceremónia időtartama. Függ attól, hogy van-e benne személyes fogadalomtétel, esetleg valami kis plusz műsorszám ( pl. barátnő előad egy éneket) vagy van-e benne családköszöntés, valamilyen szimbólum.

Manapság nagyon nagy divatja van a kültéri esküvőknek, ami érthető, hiszen egy madárcsicsergős természeti környezetben tartott szertartás nagyon hangulatos tud lenni. Ugyanakkor megvan a hátulütője is.

Gyakran tapasztalom, hogy a kültéri zajok ( autós forgalom, mentőhelikopter stb. ) be tudnak rondítani egy kültéri esküvő meghitt hangulatába. A szélről, a nagy melegről és a bogarakról nem is beszélve. Alap esetben mindig azt tanácsolom, hogy érdemes minden körülményt figyelembe venni pl. árnyék viszonyok, megközelíthetőség, várható háttérzajok stb.

Gyakran jártunk úgy, hogy be kellett vinni az eső vagy egyéb okokból a szertartást és mindig meg kellett állapítsam, hogy nagyon meghitt és bensőséges hangulata volt a benti esküvőnek. A násznép is jobban figyelt. Egyszóval mindennek van előnye és hátrán

Nincs bevett szabály. A legideálisabb, ha az esküvő dátuma előtt 10-12 hónappal elindul a szervezés. Természetesen kevesebb idő – akár 2-3 hónap – alatt is megszervezhető egy esküvő, de ahhoz, hogy a kiválasztott helyszín és szolgáltatói kör is biztosan szabad legyen az adott dátumon, jobb minél előbb belevágni az esküvőszervezésbe.

Röviden úgy tudnám összefoglalni, hogy az esküvői koordinátor egyfajta ötvözete az esküvőszervezőnek és a ceremóniamesternek. Ha nem is a teljes szervezésbe, de már előzetesen bekapcsolódik a készülődés időszakában zajló részfeladatokba, például helyszínfelmérés, forgatókönyv és menet kialakítás.

A koordinátor az esküvő napján az előkészületeket felügyeli, hogy a pár nyugodtan készülődhessen, a programok indulásával pedig a teljes koordináció az ő kezében van illetve ő az események moderátora és a programpontok felkonferálója is.

Nincs annyira előtérben, de ő tartja össze a menetet és nem fél beleszólni a mikrofonba, ha valami fontos történés következik. pl. csoportképek, csokordobás, tortavágás , 1-2 játék. Ugyanakkor sokszor inkább a háttérből intézkedik és hagyja a bulit menni magától.

Jómagam legalábbis így dolgozom. Ezért is használom inkább esküvői háziasszony kifejezést, mert szeretek igazi gazdája lenni az esküvőnek, aki ha kell a háttérben segít, de ha szükséges akkor mikrofont ragad.

Az esküvőszervező végig segít benneteket a szervezés útvesztőin, tanácsot ad, a hozzátok leginkább illő szolgáltatói kört ajánlja és állítja össze, támogat ha elbizonytalanodtok, segít a költségek és a forgatókönyv összeállításában, a helyszín és az esküvő stílusának kialakításában és az elképzeléseitek megvalósításában. Emellett megóv titeket a rossz döntésektől és segít elkerülni a hibákat, időt és költségeket is megtakarítva ezzel.

Egy mankó, akire mindig támaszkodhattok. Nem maradtok ki a szervezésből, de végig fogja a kezeteket. Sok időt és költséget is megspórolva. Az esküvőszervező a Nagy napon végig ott van a háttérben, koordinál, intézkedik, eligazít, vendégeket fogad, összefogja a szolgáltatókat, kezeli az esetleges problémákat. Így ti nyugodtan tudtok készülődni és élvezni az egész esküvőt és a vendégeiteket.

Ez a koordináció higgyétek el nélkülözhetetlen, hiszen ez egy olyan egyszeri ünnep, ahol maximálisan megérdemlitek az odafigyelést és a törődést. Ne a családotokra vagy a barátaitokra bízzátok ezt a feladatot, ők is vendégek, akik szeretnének kiélvezni minden pillanatot. Jómagam nem vagyok kizárólagosságban semmilyen szolgáltatóval és helyszínnel, így természetesen választhattok olyan esküvői szolgáltatót, akit ti néztetek ki magatoknak. Mindenkivel rugalmasan tudok együttműködni.

Röviden úgy tudnám összefoglalni, hogy az esküvői koordinátor egyfajta ötvözete az esküvőszervezőnek és a ceremóniamesternek. Ha nem is a teljes szervezésbe, de már előzetesen bekapcsolódik a készülődés időszakában zajló részfeladatokba, például helyszínfelmérés, forgatókönyv és menet kialakítás.

A koordinátor az esküvő napján az előkészületeket felügyeli, hogy a pár nyugodtan készülődhessen, a programok indulásával pedig a teljes koordináció az ő kezében van illetve ő az események moderátora és a programpontok felkonferálója is. Nincs annyira előtérben, de ő tartja össze a menetet és nem fél beleszólni a mikrofonba, ha valami fontos történés következik. pl. csoportképek, csokordobás, tortavágás , 1-2 játék.

Ugyanakkor sokszor inkább a háttérből intézkedik és hagyja a bulit menni magától. Jómagam legalábbis így dolgozom. Ezért is használom inkább esküvői háziasszony kifejezést, mert szeretek igazi gazdája lenni az esküvőnek, aki ha kell a háttérben segít, de ha szükséges akkor mikrofont ragad.

Nemcsak esküvők, hanem egyéb jeles családi ünnepek alkalmával is szívesen készítek személyes, meghitt szertartásokat. Ide tartoznak például a házassági évfordulók (rózsa-, ezüst-, gyöngy- vagy aranylakodalom), a gyermek névadó ünnepségek, ahol a szülők és névadószülők fogadalmat tesznek a gyermek nevelésére, valamint a jubileumi születésnapok, ahol az ünnepelt életének legemlékezetesebb pillanatait idézzük fel egy humoros és megható beszédben. Ezek a szertartások is a család egyedi történeteire fókuszálnak, és emlékezetes ajándékká válnak.
Az esküvői coaching egy mini esküvőszervezési szolgáltatás, amely akkor ideális, ha még bizonytalanok vagytok abban, merre induljatok, hogyan kezdjétek el az esküvő tervezését, és mennyi költségre számítsatok. A coaching során egy egyszeri konzultációt és tanácsadást biztosítok, ahol A-tól Z-ig áttekintjük a szervezési feladatokat. Segítek a helyszín- és szolgáltatói ajánlásokban, költségtervezetet és feladatlistát adok, valamint stílus- és programtippekkel, illetve az esküvőszervezés menetrendjével látlak el titeket. Folyamatosan elérhető vagyok számotokra, így bár ti viszitek végig a folyamatokat, mégis teljes biztonságban érezhetitek magatokat.
A mentor program azoknak szól, akiket komolyan érdekel az esküvőszervezői és szertartásvezetői szakma. Ebben a mini képzésben, amely 3 x 1,5 óra online vagy személyes coachingból áll (Pécsett), részletesen bemutatom a munkámat, az egyedi szertartások ismérveit, az esküvői forgatókönyv és menet kialakítását, a tipikus bakikat és elkerülésüket, valamint a költségterv és forgatókönyv mintákat. A program különlegessége, hogy lehetőségetek van személyesen részt venni egy általam vezetett esküvőn, így a gyakorlatban is megtapasztalhatjátok a háttérmunkát és a hivatás összetettségét.
Igen, abszolút! Ha ti külföldön szeretnétek kimondani a boldogító igent, például a horvát tengerparton, vagy Ausztriában, esetleg Erdélyben, akkor is számíthattok rám a szertartásvezetésben. Szívesen elmegyek veletek a kiválasztott külföldi helyszínre, és ott tartom meg a személyes és egyedi szertartásotokat, hogy életetek egyik legszebb napja zökkenőmentesen valósuljon meg, bárhol is álmodjátok meg.